Zarząd Przewozów Regionalnych przekazał, że gotów jest rozmawiać ze związkami zawodowymi na temat warunków i perspektyw pracy w spółce. Zdaniem zarządu dialog z organizacjami związkowymi może być najbardziej efektywnym sposobem porozumienia, w momencie gdy Przewozy Regionalne przechodzą proces restrukturyzacji, a sytuacja na rynku pasażerskich przewozów kolejowych jest coraz trudniejsza.
- Bardzo zależy nam na utrzymaniu dobrych relacji ze wszystkimi osobami zatrudnionymi w naszej firmie, bo to od ich zaangażowania zależy jej kondycja i pozycja rynkowa. Dialog jest zawsze najlepszym sposobem porozumienia i pozwala na odpowiedzenie na istotne pytania oraz wyjaśnienie wszystkich wątpliwości dotyczących funkcjonowania spółki – mówi Ryszard Kuć, prezes zarządu i dyrektor generalny Przewozów Regionalnych.
Przewozy Regionalne są obecnie w trakcie procesu restrukturyzacji, który już przynosi pozytywne efekty. Dzieje się to w coraz trudniejszym otoczeniu rynkowym, gdzie konkurencja między pasażerskimi przewoźnikami kolejowymi staje się coraz większa, i jednocześnie rosną wymagania pasażerów. Dodatkowo cały czas toczą się jeszcze negocjacje z kilkoma samorządami województw o przedłużeniu świadczenia usług przez Przewozy Regionalne na ich terenie. Zdaniem zarządu spółki podejmowanie teraz przez organizacje związkowe pochopnych działań wykraczających poza ramy dialogu spowodować może poważne zakłócenia w funkcjonowaniu firmy i narazić ją na utratę zaufania pasażerów. Przewozy Regionalne działają bowiem przede wszystkim dla nich, stale polepszając jakość swoich usług. Mając to na uwadze, wspólnym celem pracowników Przewozów Regionalnych jest zatem dbanie o dobro i komfort wszystkich, którzy korzystają z usług spółki.
Prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Leszek Miętek jest oburzony stanowiskiem zarządu Przewozów Regionalnych, które zostało dziś przesłane do mediów. – Zarząd cynicznie mówi o gotowości współpracy, podczas gdy w rzeczywistości łamie prawo, uchylając się od dialogi społecznego – komentuje dla „Rynku Kolejowego”.